صدای برخوار-نماینده برخوار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: موارد بهداشتی لازم برای غسل و دفن فوتی‌های ناشی از بیماری حاد تنفسی در آرامستان‌های محلی به نحو کامل رعایت نمی‌شود.

به گزارش صدای برخوار به نقل از خبرگزاری ایمنا سروش بابایی ، اظهار کرد: در شهرستان برخوار چندین آرامستان محلی و هیئت امنایی وجود دارد که مردم به فعالیت این آرامستان‌ها در زمینه رعایت نکات بهداشتی در غسل فوت شدگان کرونا اعتراضات بسیاری داشتند.

وی در تشریح این موضوع افزود: شاید بهتر بود غسل این فوت شدگان در یک مکان با امکانات کامل مانند باغ رضوان انجام می‌شد؛ زیرا غسالخانه‌های محلی امکانات کمتری دارند.

نماینده برخوار در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا از طریق شبکه بهداشت استان به برخوار اعلام می‌شود و دلیل فوت برخی فوت شدگان مشکوک به کرونا بیماری حاد تنفسی اعلام شده در حالی که در نزدیکان آنها هم ابتلا به کرونا دیده شده و برای این دسته از فوتی‌ها موارد بهداشتی لازم در مراحل غسل و دفن در آرامستان‌های محلی به نحو کامل رعایت نمی‌شود که بهتر است دلیل فوت بیماران به درستی ذکر شود.

وی با بیان اینکه تولید انبوه ماسک‌های پارچه‌ای در حالی است که حفاظت ایمنی این ماسک‌ها را در حد صفر می‌دانند، افزود: طبق گفته‌ها این نوع ماسک‌ از ورود ویروس نمی‌تواند جلوگیری کند که بهتر است دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ممنوعیت فروش آنها اطلاع رسانی بیشتری داشته باشد.

بابایی با تاکید بر اینکه تولید و فروش ماسک پارچه‌ای باید مجوز لازم را داشته باشد، گفت: این ماسک‌ها در حال فروش در داروخانه‌ها و دیگر مراکز فروش هستند و مردم از آنها استفاده می‌کنند که متأسفانه کیفیت آنها هنوز اثبات نشده است.

وی در خصوص نبود امکانات درمانی در برخوار، تصریح کرد: این شهرستان با وجود اینکه فاصله چندانی با اصفهان ندارد اما هنوز یک بیمارستان دولتی هم ندارد و مردم برای مراجعه به بیمارستان‌های اصفهان مشکلات عدیده‌ای دارند.

انتهای پیام/