صدای برخوار ؛ فرماندار شهرستان برخوار به مناسبت هفته دامپزشکی با حضور در شبکه دامپزشکی شهرستان با رئیس و کارکنان این مجموعه دیدار کرد.

به گزارش صدای برخوار ؛ فرماندار شهرستان برخوار به مناسبت هفته دامپزشکی با حضور در شبکه دامپزشکی شهرستان با رئیس و کارکنان این مجموعه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر عبداله بنهری در این دیدار ضمن تبریک هفته دامپزشکی، گفت: عملکرد دامپزشکی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارد .
وی افزود: کارکنان دامپزشکی پیش قراولان مبارزه با بیماری های مشترک انسان و حیوان هستند و نقش ارزنده ای در سلامت جامعه دارند .
بنهری بیان داشت : بدون شک بنیان نهادن چهاردهم مهر ماه به عنوان روز دامپزشکی نشانه اهمیت و ضرورت تجلیل از مجموعه دامپزشکی و تاکیدی بر نقش موثر، مستمر و حساس آن در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی است که نمی توان به سادگی از این مقوله گذشت.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این شبکه گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان در جهت تحقق شعاردام سالم ، غذای سالم ، جامعه سالم از تمام توان خود استفاده می نماید.
دکتر مجید فلسفی منش با اشاره به عملکرد این شبکه در حوزه کنترل بهداشت عمومی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون۲ میلیون ۴۰۰ هزار قطعه کشتار مرغ در شهرستان تحت نظارت بهداشتی بازرسین دامپزشکی مستقر در واحد کشتارگاهیصورت گرفته که تعداد ۲۶ هزار قطعه مرغ به دلیل نبود شرایط سلامتی و بهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است.
وی همچنین به کشتار بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک(گوسفند و بز) و بیش از ۱۱۰۰ دام سنگین(گاو، گوساله و شتر) در کشتارگاه دام شهرستان در مدت مشابه و تحتنظارت بهداشتی بازرسین دامپزشکی مستقر اشاره کرد و افزود: بیش از ۴ هزار کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار با اشاره به بحث مبارزه با بیماریتب مالت(بیماری مشترک بین انسان و دام) گفت: ۵۷۱۵ راس گوسفند و بز بر علیه این بیماری واکسیناسینهو تعداد ۶۷۸۲ رأسگاو و گوساله مورد خونگیری و انجام آزمایشات تشخیصی بروسلوز قرار گرفتند.
در ادامه این دیدار فرماندار شهرستان و هیات همراه ضمن بازدید از مراکز خصوصی و فعال در این حوزه از جمله یک گاوداری صنعتی وبیمارستان اختصاصی دامپزشکی در شهرستان که دارای بخش های درمانگاه تخصصی ، دارو خانه، آزمایشگاه و پانسیون نگه داری از اسب می باشد، آشنا شدند.

/انتهای پیام/