صدای برخوار-امیر مهدی نور بخش نوجوان خلاق و مبتکری که در مسابقات هواپیما سازی هسا موفق به کسب مقام دوم در ساخت هواپیما بدون سرنشین شده است.

گفت و گوی مختصر صدای برخوار با امیرمهدی نوربخش
خودتان را معرفی کنید.
امیر مهدی نوربخش متولد سال ۱۳۸۵ که در مدرسه ادیب حبیب آباد در مقطع هفتم مشغول به تحصیل هستم.
از چه زمانی برای ساخت هواپیما اقدام کردید؟
با توجه به علاقه و انگیزه ای که داشتم از اواسط تابستان ۹۷ در کلاس های ساخت هواپیما در شهر دستگرد شرکت کردم ؛با شرکت در این کلاس ها و آموزش هایی که داده شد، ابتدا اقدام به ساخت هواپیما دست پرتاب کردم و پس از مشاهده نتیجه تلاش و کوشش، انگیزه ای برای ادامه مسیر و ساخت هواپیما بدون سرنشین پیدا کردم .سپس در مسابقات هسا در شاهین شهر ثبت نام کردم وموفق به کسب مقام دوم در ساخت هواپیما بدون سرنشین شدم.
علاقه و انگیزه شما برای ساخت هواپیما از چه زمانی آغاز شد؟
زمانی که در مدرسه مسابقه ساخت هواپیما دست ساز برگزار شد ؛علاقه من برای ساخت هواپیما زیاد شد.
چه کسی حامی شما در این زمینه بود؟
پدرم مشوق من در ساخت هواپیما بود و با اخذ یک میلیون تومان وام برای ساخت هواپیما حمایت مالی و هزینه قطعات آن را پرداخت کرد.

به گزارش صدای برخوار،نقش خانواده و مدرسه در موفقیت این نوجوان انکارناپذیر است ؛کشف استعداد باید از پایین ترین سطوح در مدارس آغاز شود . اکتفا مدرسه به کتاب های درسی باعث بروز خلاقیت برخی از دانش آموزان نمی شود؛ بایستی برای معلمان کلاس های آموزشی به منظور استعداد یابی و پرورش استعداد های درخشان برگزار شود .
مدارس بافراهم کردن زیرساخت ها ،برگزاری مسابقات مختلف و ایجاد انگیزه زمینه کشف استعداد را برای کودکان و نوجوانان فراهم می کنند و خانواده با حمایت و پشتیبانی می توانند استعداد بالقوه را بالفعل کنند.

/انتهای پیام/