صدای برخوار-متاسفانه بر اثر بیماری کرونا مجوز برگزاری اعتکاف صادر نشده است، ولی خودمان را از اعمال مستحبی این ایام محروم نکنیم.

به گزارش صدای برخوار،امام جمعه محترم دولت‌ آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به بحث در مورد آغاز استبداد جدید در ایران در سال ۱۲۹۹ شمسی پرداختند و اظهار کردند: سوم اسفند سالروز کودتای رضاخانی و اجرای توطئه انگلیسی و آغاز استبداد جدید در ایران در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی است. رضاخان که فرمانده قزاق ها بود از قزوین به تهران آمد و بدون هیچ مقاومتی از طرف احمد شاه قاجار به عنوان فرمانده کل قوا در تهران مستقر شد. مقام معظم رهبری فرمودند: استبداد دوم اسفند سال ۱۲۹۹ بود که توسط انگلستان رقم خورد، انگلیسی ها به این فکر بودند که فردی که دست نشانده خودشان باشد را سر کار بگذارند که هر چه می خواهند بگویند، او گوش کند و در واقع بدون جنگ و خونریزی به اهداف خود برسند و در طرحهای استعماری خود صرفه جویی کند، همین اقدام را هم انجام دادند. دقیقاً یکصد سال از آن واقعه می گذرد، بعد از رضاخان فرزند او محمدرضا هم مثل پدر عمل کرد و عملاً مملکت بیش از ۵۰ سال تحت استعمار انگلیس و آمریکا اداره شد. وقتی ما ظلمها، جنایتها، استعمار و استبداد انگلیس و آمریکا را مطالعه می‌کنیم، به اهمیت نظام اسلامی و ارزشی که دارد و عزّتی که برای کشور ایجاد کرد پی می بریم. کجا بودیم، حالا کجا هستیم. خوی استکباری هنوز هم ادامه دارد، در بحث برجام شما وقاحت آنها را می بینید، خودشان از برجام خارج شده اند، چهار الی پنج سال است که تحریم های ظالمانه ایجاد کرده‌اند، حال تحریمها را بر نمی دارند و می گویند مذاکره. وقتی خود را با عربستان مقایسه می کنیم، هم اینک ایران یک کشور مستقل قدرتمند و قوی است در حالی که عربستان مردم هیچ نقشی در سرنوشت خود ندارند و با رفتن و آمدن رئیس جمهور آمریکا دستگاه حاکم عربستان دچار تزلزل می شود. اگر خفقان حاکم در عربستان نبود و پول نفت نبود شما می دیدید که چه بلایی سر مردم این کشور آورده اند.
حجه الاسلام و المسلمین محمود آبادی در ادامه روز دوشنبه سالروز ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام را پیشاپیش تبریک گفتند و افزودند: امام جواد علیه السلام مولود مبارکی بود که با بدنیا آمدنش شک و شبهه در مورد امامت امام رضا علیه السلام برطرف شد و چهره منافقینی که بر علیه امام رضا علیه السلام توطئه می‌کردند برملا شد، به همین جهت امام رضا علیه السلام فرمودند: پربرکت ترین مولود امام جواد علیه السلام است.
امام جمعه محترم همچنین روز پنجشنبه ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام را پیشاپیش تبریک گفتند و فرمودند: پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد حضرت علی علیه السلام فرمودند: «اگر دسته ای از امت من نمی ‌گفتند آنچه که اُمت حضرت عیسی در مورد عیسی گفتند (یعنی عیسی را پسر خدا خواندند)، در مورد علی مطالبی را می گفتم که مردم خاک را از زیر پای علی برمی‌داشتند ( به عنوان تمین و تبرک)». این روایت نشان دهنده این است که بسیاری از فضائل حضرت علی علیه السلام نقل نشده است چون بعضی از افراد تحمل نداشتند و دچار شرک می شدند. ابن عباس میگوید ۳۰۰ آیه در مورد حضرت علی علیه السلام نازل شده است. عظمت آقا امیرالمومنین زیاد است که تولد این امام بزرگوار در ۱۳ رجب و آغاز ایام البیض است.
خطیب محترم جمعه در پایان افزودند: متاسفانه بر اثر بیماری کرونا مجوز برگزاری اعتکاف صادر نشده است، ولی خودمان را از اعمال مستحبی این ایام محروم نکنیم. سه روز روزه، نمازهایی که در شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب وارد شده است و خصوصاً اعمال ام داود را انجام دهیم. یقیناً در سرنوشت مادی و معنوی فرد و جامعه تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی استغفار محسوب می شود که خود برکات فراوانی دارد.

انتهای پیام/