صدای برخوار-رئیس آموزش و پرورش برخوار گفت: ۳۰پایگاه طرح اوقات فراغت تابستانی ویژه دانش آموزان برخوار در رشته های قرآن، ورزش، فرهنگ و هنر فعالیت خود را آغاز می کنند.

قدرت الله زارعان در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار افزود:این پایگاه ها از اول تیرماه با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ۱۸ مدرسه، چهارکانون،هفت پایگاه ورزشی و یک دارالقران فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی تصریح کرد:امسال در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان مهارت آموزش مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است و دانش آموزان با شرکت در کلاس های هنری مثل چرم دوزی می توانند برای خود اشتغال زایی کنند.

رئیس آموزش و پرورش برخوار اظهار داشت:این دوره های مهارت آموزشی در ایام تعطیلات دانش آموزان در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی برپا می شود.

زارعان در ادامه بیان کرد:طرح هجرت نیزامسال همچون سال گذشته با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اجرا و در قالب آن مدارس توسط دانش آموزان رنگ آمیزی، تعمیر و بهسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت ۳۰۰ نفر از دانش آموزان برخواراجرا خواهد شد ،اذعان داشت:در این طرح دانش آموزان با فرهنگ تعاون در کار گروهی ، بکار بردن استعداد و ذوق هنری در فضای مدارس آشنا می شوند و از اوقات فراغت خود در تابستان استفاده بهینه می کنند.

رئیس آموزش و پرورش برخوار برگزاری اردوهای فرهنگی،سیاحتی،مذهبی و تربیتی،بازدید از امکان تاریخی ،مذهبی و مراکز علمی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان برشمرد.

زارعان خاطرنشان کرد:غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عامل مهمی درکاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه محسوب می شود براین اساس باید برنامه ریزی مدون ومفیدی برای ایام فراغت این قشرآینده ساز جامعه انجام شود.