صدای برخوار ؛ کارشناس پلیس فتای استان اصفهان گفت: دستورالعملی برای تبلیغات در فضای مجازی صادرنشده ‌است و فعالان مجازی باید از پررنگ کردن جریانی خاص و تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

صدای برخوار ؛ کارشناس پلیس فتای استان اصفهان گفت: دستورالعملی برای تبلیغات در فضای مجازی صادرنشده ‌است و فعالان مجازی باید از پررنگ کردن جریانی خاص و تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

به گزارش صدای برخوار ؛ سروان مسعود سلطانی شامگاه گذشته -چهارشنبه چهارم دی ماه- در حاشیه نخستین گردهمایی فعالان مجازی شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار، بر لزوم فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: در کشورهای غربی ابتدا بستر فرهنگی استفاده از یک تکنولوژی ایجاد می‌شود، سپس تکنولوژی در اختیار مردم قرار می گیرد، اما متاسفانه در ایران ابتدا تکنولوژی وارد و در نهایت ضرورت فرهنگ سازی در مورد آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد پلیس فتا در کشور پس از حوادث سال ۸۸، گفت: بنا بر دستور مقام معظم رهبری، پلیس فتا برای رسیدگی بر فضای مجازی با دو رویکرد مبارزه با جرائم سایبری و پیشگیری از بروز جرایم سایبری راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، سلطانیان، بازه سنی استفاده کنندگان از فضای مجازی را از ۹ تا ۳۶ سال دانست و افزود: کاربران فضای مجازی ۳۵ درصد جمعیت هستند و بیشتر آنان را جوانان تشکیل می دهند که از این تعداد، به ۱۰ درصد آنها کاربرهای سیاه گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه قابلیت چندرسانه ای فضای مجازی جذابیت این فضا است، ادامه داد: چند رسانه‌ای بودن فضای مجازی و امکان تعامل با افراد متعدد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر محبوبیت و جذابیت این فضا افزوده است، از سوی دیگر شخصیت‌های حقیقی فضای مجازی برای سایر کاربران غیرقابل شناسایی بوده، که یک آسیب است، زیرا ۶۰ تا ۷۰ درصد کاربران بسیار فعال فضای مجازی با هویتی مخفی و متفاوت با هویت حقیقی خود به فعالیت مشغول هستند.

سلطانیان همچنین از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه خواست تعامل خود را با پلیس فتا افزایش دهند و خاطرنشان کرد: فعالان مجازی و اصحاب رسانه بر عدم صدور دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی توجه کنند و با انتشار محتوا از منابع معتبر از برجسته کردن جریان‌سیاسی خاص و تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

/انتهای پیام/ایسنا