صدای برخوار-مدیر شبکه بهداشت و درمان برخواراز اجرای طرح غربالگری فشار خون به صورت رایگان به مدت دو ماه در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش صدای برخوار، شهرام حاجیان در نشست خبری با خبرنگاران هدف از اجرای این طرح را  کنترل فشار خون و شناسایی مبتلایان به این بیماری ،علل ابتلا به بیماری ،درمان دارویی آن ها و  آموزش برای تغییر سبک زندگی دانست و افزود: این طرح از بیست و هفتم اردیبهشت  الی ۲۴ تیرماه به صورت مراجعه حضوری و غیرحضوری اجرا می شود.

وی تصریح کرد: مبتلایان به فشار خون بالا در برخوار ۱۷ هزار نفر هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ نفر شناسایی شده و انتظار می رود با اجرای این طرح سایر افراد مبتلا به فشار خون شناسایی شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان برخوار اظهار داشت:فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل مرگ زودرس،سکته قلبی،سکته مغزی و نارسایی کلیه است.این بیماری معمولا علامت ندارد و فقط با اندازه گیری فشار خون می توان آن را تشخیص داد.

حاجیان با بیان اینکه بیماری فشار خون علل مختلفی دارد؛ ممکن براساس بعض از رفتار ها،استرس و یا تغذیه نامناسب مردم  به این بیماری مبتلاشوند، تصریح کرد:اگر فشار خون بالا به موقع تشخیص داده شود می توان با ریشه یابی  علل بیماری از طریق دارو ، تغییر  رفتار و تغییر سبک زندگی  آن را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ مرکز ثابت و ۹ پایگاه سیار  در زمینه کنترل فشار خون  در برخوار فعالیت  می کنند، در ادامه گفت:پذیرش افراد در ادارات ،سازمان ها ، خانه های بهداشت در روستاها ،پایگاه های سلامت و مراکزی خدمات جامع سلامت انجام می شود .

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد:سنجش فشار خون به صورت غیر حضوری امکان پذیراست،مردم از طریق مراجعه به سایت( )Salamat.gov.ir

فشار خون و مشخصات هویتی خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/طغیانی