به گزارش صدای برخوار ؛ شهردار شهر سین در جمع اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان برخوار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با تلاش و پی گیریها در دو سال گذشته با همکاری میراث فرهنگی استان توانستیم علم کاشت خربزه را به شماره ثبت ۱۸۶۰ به اسم شهر سین ثبت کنیم

به گزارش صدای برخوار ؛ شهردار شهر سین در جمع اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان برخوار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با تلاش و پی گیریها در دو سال گذشته با همکاری میراث فرهنگی استان توانستیم علم کاشت خربزه را به شماره ثبت ۱۸۶۰ به اسم شهر سین ثبت کنیم

محمد طرمه فروشان افزود: در صدد هستیم شهر سین را به عنوان یک شهر گردشگری مثل ابیانه معرفی نمائیم و یک طرح جامع گردشگری آماده کرده و برای مصوبه کار گروه گردشگری استان ارسال کرده ایم که به زودی مطرح خواهد شد ، و اگر طرح گردشگری شهر سین تصویب شود ساکنین منازل قدیمی شهر سین برای اخذ مجوز برای بوم گردی مشکلی ندارند و نیاز به اخذ مجوز به صورت تکی نیستند و شهرداری اقدام به دریافت مجوز به صورت کلی برای همه منازل قدیمی خواهد کرد.

وی با بیان این که در گام اول شهرداری یک محور گردشگری برای شهر سین تعریف کرده ایم گفت : این محورکه هم تاریخی است و هم گردشگری ازامام زاده سید کمال الدین(ع) که نوه بی واسطه امام صادق (ع) است شروع می شود تا پارک باغ نور که در این مسیر مسجد و منار تاریخی شهر سین ، حمام دوره صفویه و یک آسیا قدیمی از دوران سلجوقیان است قرار دارد و منازل قدیمی که باید احیا بشوند.

طرمه فروشان گفت : با توجه به اینکه دولت نیز به سمت گردشگری روی آورده است ما نیز در تلاش هستیم با هدف جذب سرمایه و ایجاد در آمد برای مردم شهر صنعت گردشگری را رونق دهیم

شهردار شهر سین خاطرنشان کرد: شهرداری در گام اول یک طرح برای بازسازی و احیای حمام قدیمی این شهر که مربوط به دوره صفویه هست آماده کرده ایم و در ابتدا خود شهرداری اقدام به باز سازی خواهد کرد ولی برای اتمام این طرح نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم

وی در ادامه گفت : بعداز باز سازی اولیه حمام این مکان با حضور و مدیریت پزشکان متخصص در این زمینه تبدیل به یک مکانی برای آب درمانی و گیاه درمانی خواهد شد .

شهردار شهر سین در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات شهر سین پرداخت و افزود: آلایندگی های کوره های آجرپزی و گچ پزی که هم در حریم شهر و هم درحریم محیط زیستی شهر سین قرار دارد  مسائل و مشکلاتی را برای اهالی شهر سین ایجاد کرده است.

وی افزود: از تعداد ۸۰ کارگاه موجود ۷۴ کارگاه در حریم شهر گز قرار دارد و با توجه به اینکه وزش باد از غرب به شرق می باشد، آلایندگی و بوی بد کوره های شهر گز، به شهر سین می‌رسد و برای محصولات کشاورزی و همچنین شهروندان سینی بیماری‌ها و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد : با توجه به اینکه این کوره ها به سبک سنتی فعالیت میکنند بوی بد حاصل از گازوئیل و روغن سوخته ای که روی آجرها ریخته می شود از شب تا به صبح موجبات ناراحتی ساکنین مردم این شهر را فراهم کرده ولی اعتراضشان به جایی نرسیده است.

طرمه فروشان گفت: اگرچه سهم شهر سین از این آلودگی بیشتر از شهرهای شاهین‌شهر و گز می‌باشد ولی تاکنون هیچ حق آلایندگی به شهر سین داده نشده و علیرغم اعتراضات مردمی هیچ اقدامی در خصوص کاهش این آلاینده ها انجام نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی، و کمک اصحاب رسانه بتوانیم حداقل هزینه ها و حقوق مردم را در خصوص حق آلایندگی مطالبه کنیم.

شهردار سین در ادامه با بیان اینکه در صدد برگزاری جشنواره خربزه شهر سین هستیم گفت: خوشبختانه با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار عرضه مستقیم خربزه شهر سین در شش غرفه در فروشگاه های کوثر شهر اصفهان و همچنین همزمان در محلی واقع در اتوبان معلم جنب پمپ بنزین صورت میگیرد.

وی در ادامه از توافق اولیه با مالکین و دریافت مجوزات لازم از شبکه بهداشت و اداره محیط زیست جهت احداث شهرک مواد غدایی خبر داد و افزود در تلاش هستیم تا با اخذ مجوز از جهاد کشاورزی زمینه ساماندهی مراکز تولید مواد غذایی این شهر را فراهم کنیم.

در ادامه طرمه فروشان از اختصاص اعتبار جهت تکمیل طبقه فوقانی ساختمان کتابخانه شهر سین به منظور راه اندازی کانون فرهنگی خبر داد و گفت در این کانون برای فعالیت بانوان نیز برنامه هایی پیش بینی کرده ایم

وی در پایان از اصحاب رسانه و فعالانه رسانه ای شهرستان برخوار خواست با رسانه ای کردن مسائل و مشکلات شهر سین شهرداری و مردم را در رسیدن به امکانات و حقوقشان یاری برسانند.


/انتهای پیام/