صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از اجرای طرح سمپاشی رایگان اماکن دامی علیه کنه ها و سایر انگل های خارجی دام توسط دامپزشکی شهرستان برخوار خبر داد.

صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از اجرای طرح سمپاشی رایگان اماکن دامی علیه کنه ها و سایر انگل های خارجی دام توسط دامپزشکی شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش اظهار داشت: با توجه به اهمیت مبارزه با انگلهای خارجی دام به ویژه کنه ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو و سایر بیماری های انگلی دام با پیگیری های مستمر شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار و همکاری اتحادیه و تعاونی های دامداری شهرستان سم و اعتبارات لازم برای سمپاشی رایگان اماکن دامی تامین گردید.
فلسفی منش ضمن تشکر از تمامی دامداران سطح شهرستان که در اجرای این طرح با دامپزشکی همکاری لازم را انجام دادند افزود: همواره در اجرای این طرح حمایت های شهرداران، شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و بخشداران شهرستان برای سمپاشی اماکن دامی علیه انگلهای خارجی قابل تقدیر بوده است.
وی به اهمیت سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام با توجه به فصل گرما و کاهش آلودگی حشرات اشاره کرد و عنوان کرد: فعالیت حشراتی چونکنه ها، انواع مگس ها و پشه ها علاوه بر انتقال برخی از بیماریها بین جمعیت دامی و از دام به انسان (از جمله بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF)و بیماری نوظهور لامپی اسکین (LSD)، باعث ضرر های اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری از جمله کاهش شدید کیفیت پوست و چرم ،کاهش تولید شیر و گوشت و اتلاف دام ها می شوند.
شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در ادامه ضمن تاکید بر سمپاشی اماکن دامی، اصلاح و بهسازی جایگاه دام را از اصلی ترین عوامل مهار آلودگی انگل های خارجی عنوان کرد و افزود: مکان های تاریک ، نمناک و فاقد تهویه مناسب ، سقف های چوبی و درز دیوار های فاقد پوشش سیمان از بهترین مکان ها برای تخم ریزی حشرات است.
فلسفی منش افزود: اجرای این طرح حداقل بیش از یک ماه به طول انجامید و بیش از ۵۵۰ لیتر انواع سم رایگان جهت سمپاشی اماکن دامی و با همکاری شهرداری های توابع شهرستان و با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان در اختیار اکیپهای سمپاشی قرار گرفت و بیش از ۲۲۹ هزار مترمربع از اماکن دامی در سطح شهرستان سمپاشی شد.
لازم به ذکر است سامانه پاسخ گویی به شکایات به شماره ۱۵۱۲ و شماره ۴۵۸۲۳۳۳۱-۴۵۸۲۹۶۶۰ پل های ارتباطی مردم با شبکه دامپزشکی شهرستان است.

/انتهای پیام/