شمال اصفهان ؛ اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت صنعت سنگ در استان اصفهان به ویژه کاهش ظرفیت تولید در این واحدها، اظهار داشت: ما دومین تولید کننده سنگ در دنیا هستیم و این در حالی است که سهم کشور ما در صادرات سنگ بسیار اندک است و تنها بیش […]

شمال اصفهان ؛ اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت صنعت سنگ در استان اصفهان به ویژه کاهش ظرفیت تولید در این واحدها، اظهار داشت: ما دومین تولید کننده سنگ در دنیا هستیم و این در حالی است که سهم کشور ما در صادرات سنگ بسیار اندک است و تنها بیش از ۲۰ میلیون دلار صادرات سنگ داشته‌ایم.

وی با اشاره به راهکار صادرات برای افزایش تولید در این بخش، بیان داشت: صادرات مانند یک حلقه زنجیر از حلقه‌های تولید کشور بوده که وقتی تمام حلقه‌ها با هم وصل می‌شود زنجیر محکم غیر گسستنی را تشکیل خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: بازدیدی از شهرک صنعتی دولت آباد داشتیم که با توجه به همه مشکلات موجود، آن شهرک براساس آمار با کمترین تعطیلی واحد تولیدی روبرو بوده است.

وی اعلام کرد: امید است با جمع بندی و تعامل با بخش خصوصی بتوانیم بهترین راهکار را در راستای برون رفت از وضعیت موجود بیابیم و بنابراین بیشتر مشکلات واحدها با هم مشترک است و برای مابقی  مشکلات واحدها باید راهکار مناسب جستجو کنیم.

احمدیه در ادامه افزود: راهکارهای مختلف را باید در راستای برون رفت در نظر گرفت زیرا جنس مشکلات متفاوت است و ما همه گزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی دولت آباد نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی به جهت پشتکار و تلاش مضاعف است، گفت: نوسازی و بازسازی صنایع سنگ همراه با دانش روز و جلوگیری از ضایع شدن این سرمایه ملی امروز ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مجهز شدن واحدهای تولید سنگ در استان اصفهان به دانش روز را خواستار شد و گفت: صنعت سنگ در اصفهان باید با دانش روز بازسازی و نوسازی شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان کارشناسان آن عرصه مشکلات را لمس کرده‌اند، مشکل مالیاتی و قوانین موجود را بسیار مهم  دانست و با انتقاد از برخورد با صنعتگران در این زمینه گفت: اوضاع کنونی در شان و شایسته واحدهای تولیدی نیست و رفع مشکلات به وجود آمده صنعتگران در دست بخش خصوصی نبوده و امید داریم تا بخش دولتی وضعیت کنونی را به درستی بررسی و در کنار بخش خصوصی در برون رفت از بحران کمک کنند.