حجت الاسلام و المسلمین محمود آبادی؛ شهادت حاج قاسم سلیمانی پشتوانه مردمی محور مقاومت را به رخ مردم دنیا کشانید. اینکه تشییع جنازه باشکوه در عراق و ایران صورت گرفت و دیگر کشورهای مقاومت در سوگ او گریستند و تجمع کردند و جلسه یادبود گرفتند، نشان‌دهنده پشتوانه مردمی محور مقاومت است.

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه محترم  شهر دولت ‌آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: هفته‌ ای که گذشت بسیاری از مردم کشور عزیزمان ایران و مردم کشورهای محور مقاومت در سوگ از دست دادن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بودند. شهادت این فرمانده بزرگ آثار و برکات فراوانی داشت که ازجمله آنها بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این بود که؛ ثابت کرد انقلاب هنوز زنده است، یعنی مردم هنوز به نظام اسلامی کشور خود علاقه دارند و از چهره‌های خدوم و مخلص قدردانی می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمود آبادی افزودند: شهادت حاج قاسم سلیمانی پشتوانه مردمی محور مقاومت را به رخ مردم دنیا کشانید. اینکه تشییع جنازه باشکوه در عراق و ایران صورت گرفت و دیگر کشورهای مقاومت در سوگ او گریستند و تجمع کردند و جلسه یادبود گرفتند، نشان‌دهنده پشتوانه مردمی محور مقاومت است.
ایشان ادامه دادند: اینکه چرا آمریکا تصمیم گرفت حاج قاسم سلیمانی را به شهادت برساند، علت‌های مختلفی دارد. علت اول اینکه؛ حاج قاسم برنامه و توطئه‌های دنیای استکبار را در جهان اسلام خنثی می‌کرد و مانع جدی برای عملی شدن برنامه‌های آنها بود. علت دوم؛ گرایش کشورهای متحد آمریکا مثل عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به ایران بود،. آنها در این چند سال فهمیدند که آمریکا حمایت لازم را از آنها ندارد و بسیار آسیب‌ پذیر هستند. خصوصاً از موقعی که تأسیسات نفتی آرامکو مورد حمله قرار گرفت، آمریکا که انتظار زیادی از او داشتند هیچ حمایت و اقدامی انجام نداد. حتی حاج قاسم روز جمعه ساعت ۸ صبح قرار دیدار با عادل عبد المهدی نخست ‌وزیر عراق پیرامون نامه‌ ای که عربستان برای ایران نوشته بود داشت. آمریکایی‌ها به خاطر اینکه متحدین خود را از ایران دور کنند حاج قاسم را ترور کردند. علت سوم؛ تحریک رژیم صهیونیستی بود. رژیم صهیونیستی چندین سال بود که می‌خواست حاج قاسم را ترور کند، ولی از عکس‌العمل ایران می‌ترسید. خصوصاً در حمله ‌ای که به پایگاه تی فور سوریه کرد و تعدادی از نیروهای سپاه را به شهادت رسانید، بلافاصله ایران جواب سختی به آنها داد و آنها به ‌شدّت ترسیدند. به همین جهت آمریکا را تحریک کردند که خود این کار را انجام بدهد.
ایشان افزودند: به هر صورت ترامپ فکر نمی‌کرد که چنین عکس‌العملی از نیروهای مقاومت صادر شود. مردم خواستار انتقام سخت شدند، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح هم به این خواسته بحق مردم جامه عمل پوشیدند و دو پایگاه مهم آمریکا در عراق را زدند. خسارت و ضربه‌ ای که آمریکائیها خوردند باعث شد تا ۱۸ ساعت بعد ترامپ موضع‌ گیری کند. اگر خسارت ندیده بودند، همان یکی دو ساعت اولیه موضع می‌گرفتند ولی ۱۸ ساعت بعد یعنی اینکه باید خسارتها را بررسی کنند و فکر کنند که چگونه افکار عمومی داخل آمریکا را قانع کنند. الحمدلله وحشت و ترسی که در دل آنها ایجاد کرد، مؤثر بود. اقدام مهم تری که انجام دادند این بود که سیستم پهباد هایی که فیلم ‌برداری می‌کردند را از کار انداختند، که این هم اقدامی وحشت زا برای آنها بود. انشاءالله همانطور که سید حسن نصرالله گفت نیروهای محور مقاومت هم هر کدام جداگانه انتقام خون حاج قاسم سلیمانی را از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.
حجه الاسلام و المسلمین محمود آبادی همچنین رحلت آیت‌الله مهاجر را تسلیت گفتند و افزودند: این عالم بزرگوار منطقه منشاء خدمات فراوان به ترویج مکتب اهل ‌بیت علیهم‌السلام بودند که در هفته گذشته از دار دنیا رفتند و به اجداد طاهرین خود پیوستند. یاد و خاطرۀ این بزرگوار را گرامی می‌داریم.
خطیب جمعه در پایان، ایّام دهۀ فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را تسلیت گفتند

/انتهای پیام/