به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به کمبود و موانع برداشت خاک از زمین،  رحمت الله کمالی یکی از تولیدکنندگان آجرنما در شهرستان برخوار با سرمایه گذاری و اعتماد به تولید کنندگان داخلی دستگاه آسیاب شیل و دستگاه پرس آجر نما با اندازه های جدید و قدرت بالا را […]

 به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به کمبود و موانع برداشت خاک از زمین،  رحمت الله کمالی یکی از تولیدکنندگان آجرنما در شهرستان برخوار با سرمایه گذاری و اعتماد به تولید کنندگان داخلی دستگاه آسیاب شیل و دستگاه پرس آجر نما با اندازه های جدید و قدرت بالا را ساخت.

کمالی تولید کنند آجر و سرمایه گذار ساخت دستگاه گفت: دستگاه آسیاب مشابه خارجی آن بیش از ۱۵ میلیارد ریال نیاز دارد که حمایت تولیدکنندگان داخلی مشابه آن را با  دو میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال راه اندازی کرده است.

وی افزود: با ساخت این دستگاه علاوه بر حفظ زمین و خاک از آلودگی هوا جلوگیری می شود و ضایعات و دور ریز کارخانه به صفر می رسد.

کمالی گفت: با استفاده از شیل در تولید آجر، تنوع رنگ و استحکام آجر بالا می رود.

دستگاه پرس آجرنما با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال ساخته شد در حالی که مشابه خارجی آن با بیش از پنج میلیارد ریال هزینه می برد.

این دستگاه با قدرت و فشار  500 تن  با تلاش تولید کنندگان داخلی ساخته شده و انواع آجر نما به اندازه ۴۰  در  90 سانتیمتر  و قطر ۱۵ سانتیمتر را تولید می کند