رسیدگی به اموال ۱۵تا ۲۰هزار نفر از مسئولان کشور که از دهه ۶۰ تصدی امور را برعهده داشتند کاری شدنی است وحتی راهکارهای اجرایی آن در این طرح دیده شده است.

به گزارش صدای برخوار؛ به نقل از قدس آنلاین ، حدود ۱۰ روزپیش طرحی دوفوریتی با نام «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شد و طبق آخرین خبرها این هفته به صحن علنی مجلس خواهد آمد، تاکنون ۱۰۲ نماینده این طرح را امضا کرده‌اند؛ در صورتی که برخی تأکید دارند این را همه نمایندگان مجلس باید امضا کنند.

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون هیئتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسئولان در دهه‌های گذشته را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 رسیدگی به اموال ۲۰هزار مسئول شدنی است

در این زمینه یکی از اعضای کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در حال بررسی وچاپ نهایی است که هفته جاری در مجلس مطرح خواهد شد، می‌گوید: این مسئله در حالی است که رسیدگی به اموال ۱۵تا ۲۰هزار نفر از مسئولان کشور که از دهه ۶۰ تصدی امور را برعهده داشتند کاری شدنی است وحتی راهکارهای اجرایی آن در این طرح دیده شده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ممکن است این کار زمان بر باشد، اما قابلیت اجرایی واثرات چندگانه ومثبت دارد، خاطرنشان می‌کند: یکی از پیام‌های این طرح این است که افرادی که در حال حاضر مدیر هستند ویا در آینده مدیر خواهند شد، بدانند که مال اندوزی وکسب نامشروع، کاری زشت ودارای اشکال جدی است ومطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. وی ادامه می‌دهد: از سویی رسیدگی به اموال نامشروع مسئولان، امیدواری بیشتری را برای مردم در زمینه برخورد با فساد فراهم می‌کند وبه آنان اطمینان خاطر بیشتری در این زمینه می‌دهد.

حاجی دلیگانی می‌گوید: تا زمانی که این طرح نهایی ومصوب نشده، نمایندگان می‌توانند پیشنهادات جدید خود را ارائه دهند تازمینه اجرای بهتر این طرح در عمل فراهم شود.

/انتهای پیام/