صدای برخوار ؛ معاون ، سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری برخوار گفت:‌ برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برابر بیماری کرونا و نیز پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو، شهروندان در روز عید قربان از ذبح دام ، خارج از کشتارگاه پرهیز کنند.

صدای برخوار ؛ معاون ، سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری برخوار گفت:‌ برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برابر بیماری کرونا و نیز پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو، شهروندان در روز عید قربان از ذبح دام ، خارج از کشتارگاه پرهیز کنند.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، رسول هاشم زاده در آستانه عید سعید قربان در کمیته ساماندهی ذبح در مناسبتهای مذهبی ، بر اهمیت نظارت های شرعی و بهداشتی بر ذبح دام تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود تقاضا برای قربانی دام در این روز ، لزوم نظارت های بهداشتی دستگاههای مرتبط به ویژه شبکه دامپزشکی به خاطر بیماری کرونا، بیش از پیش مورد انتظار است .
وی با بیان لزوم همکاری همه دستگاههای عضو کمیته عنوان نمود که ضروری است در روز عیدقربان اکیپ سد معبرشهرداری و نیروی انتظامی شهرستان از ذبح دام توسط افراد خارج از کشتارگاه جلوگیری نموده ، تصریح کرد: عرضه دام و کشتار صرفا در محل کشتارگاه صورت گرفته و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.
همچنین دکتر مجید فلسفی منش، رئیس شبکه دامپزشکی برخوار با اشاره به شلوغی کشتارگاهها در روز عیدقربان خواستار همکاری و حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط در روز عید قربان در شهرستان بوده و اظهار امیدواری کرد که همانند سال های گذشته شاهد ازدحام جمعیت در کشتارگاه که مشکلاتی را ایجاد می کند، نباشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: با نظارت بازرسین بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی دامپزشکی نسبت به کشتار دام قربانی شهروندان گرامی در کشتارگاه دام شهرستان اقدام نموده و از شهروندان خواست با توجه به بروز بیماری های مشترک مانند « تب کریمه کنگو » و به جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا از خرید و ذبح دام در مکان هایی به غیر از کشتارگاه جداً خودداری نمایند.
دکتر فلسفی منش خاطر نشان کرد برای کنترل و پیشگیری از سرایت بیماری خطرناک و مهلک تب کریمه کنگو ، همشهریان گرامی لاشه های قربانی خود و آلایش خوراکی مربوطه را پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نموده وسپس نسبت به مصرف آن اقدام نمایند تا – ضمن طی دوره پیش سرد لاشه – از احتمال سرایت بیماری به وسیله گوشت و آلایش آلوده جلوگیری شود .
وی با اشاره به اینکه در سال جاری دو اکیپ سیار دامپزشکی شهرستان و استان و دو اکیپ ثابت مستقر در شبکه و کشتارگاه شامل ۳ نفردکتر دامپزشک، ۳ نفرکارشناس بهداشتی و ۲ نفرناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی وپاسخگوئی به همشهریان عزیزهستند، افزود: با توجه به مخاطرات این موضوع، و شرایط بحرانی شیوع کرونا ، به هیچ وجه اشخاص حقیقی و مراکز دولتی و خصوصی، نسبت به ایجاد مکانهای کشتار دام در سطح شهرستان اقدام ننمایند که هرگونه مسئولیت و تبعات مربوطه به عهده آنان می باشد. شهروندان گرامی در صورت بروز مشکل یا مشاهده موارد تخلف- به خصوص عرضه و کشتار غیر مجازدام- می توانند ضمن تماس با شماره های ۴۵۸۲۳۳۳۱ و ۴۵۸۲۹۶۶۰ و سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲، موارد را شبکه دامپزشکی برخوار گزارش دهند.

/انتهای پیام/