مردم و مسئولان شهرستان برخوار می خواهند عبور این قطار در شهرستان برخوار از تونل و زیر زمینی باشد .

به گزارش صدای برخوار؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس شورای اسلامی شهرستان برخوار گفت: طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان،‌ طرحی ملی و به گفته کارشناسان، فرا ملی است و برای اولین بار در کشور به این وسعت اجرا می شود .
خانم الهام داوری افزود:‌ نزدیک ۲۴ کیلومتر از این خط آهن و ایستگاه نهایی آن در محدوده شهرستان برخوار است و از مناطق مسکونی دو شهر دولت آباد و دستگرد و از زمین های مسکونی و کشاورزی چهار شهر سین، ‌دستگرد، دولت آباد و خورزوق عبور می کند.
وی با بیان اینکه به علت مسائل امنیتی، در هر دو طرف قطار سریع السیر، دیوار بتنی دو متری کشیده می شود، افزود: این دیوار سبب جدایی بین شهرهای شهرستان می شود و برخوار را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند.
رییس شورای اسلامی شهرستان برخوار افزود: اجرای این طرح به این روش، عوارض زیادی برای شهرستان برخوار دارد و آینده ی خوبی برای برخوار رقم نمی زند.
داوری تأکید کرد: عوارض زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی از علل نارضایتی مردم برخوار در مورد اجرای این طرح است.
وی گفت:‌ مسئولان و مردم شهرستان برخوار، عبور این قطار از شهرستان را بصورت تونل و زیر زمینی خواستارند .
داوری افزود: در چند ماه گذشته با پیگیری حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستان برخوار و اسفندیار تاجمیری فرماندار برخوار، جلسات زیادی با مسئولان و مشاوران طرح در تهران و اصفهان گرفته شده و درخواست مردم برخوار اعلام شده است .

/انتهای پیام/صدا و سیما