صدای برخوار ؛ معاون شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: حضور مسئول فنی در داروخانه دامپزشکی الزامی است و با خاطیان برخورد می شود

صدای برخوار ؛ معاون شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: حضور مسئول فنی در داروخانه دامپزشکی الزامی است و با خاطیان برخورد می شود
به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از  روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر سید جمال الدین آل معصوم افزود: داروخانه های دامپزشکی مرکز ارایه خدمات دارویی است و این کار باید توسط دامپزشک مورد تائید اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان که به عنوان مسئول فنی در داروخانه است هم در بخش خدمت رسانی و هم در بخش نظارتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: هر داروخانه باید حداقل یک نفر مسئول فنی داشته باشد و مسئول فنی مربوطه باید در تمام ساعات کار داروخانه حضور فعال و موثر داشته باشد و بر روند فروش و تحویل دارو و نسخه پیچی دارو نظارت کند.

معاون شبکه دامپزشکی برخواراضافه کرد: مسئولان فنی در خصوص رعایت دوره زمان پرهیز از مصرف و چگونگی استفاده داروهای تحویلی به تولیدکنندگان توضیحات کامل بدهند.

آل معصوم گفت: امور فنی داروخانه مانند سایر مراکز خدماتی دامپزشکی به وسیله مسئول فنی انجام می گیرد و بایستی مسئول فنی در داروخانه حضور فعال داشته و در برابر خدمات ارایه شده ضامن و پاسخگو باشد و هرگونه ارائهخدمات دارویی بدون حضور مسئول فنی غیرقانونی است که در صورت مشاهده این تخلف، با خاطیان برخورد می شود.

وی تاکید کرد:داروخانه‌های دامپزشکی باید از عرضه دارو بدون نسخه خودداری کرده و دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند.

معاون شبکه دامپزشکی برخواردر ادامه از بهره برداران خواست بدون نسخه دامپزشک به داروخانه ها مراجعه نکنند و در صورت مشاهده داروخانه هایی که نسبت به فروش اقلام غیرمجاز و فروش دارو بدون نسخه و یا خارج از قیمت مصوب اقدام می کنند مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

/انتهای پیام/