به گزارش پایگاه خبری شمال اصفهان:حجت الاسلام سید حسین آقا میری در مراسم شب سوم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به سخنان شب قبل گفت: دنیاپرستی و دنیا خواهی از جمله عواملی بود که که باعث عهد شکنی مردم مدینه پس ازرحلت پیامبر(ص) شد.این کارشناس امور مذهبی افزود: اولین مدافع حریم ولایت […]

به گزارش پایگاه خبری شمال اصفهان:حجت الاسلام سید حسین آقا میری در مراسم شب سوم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به سخنان شب قبل گفت: دنیاپرستی و دنیا خواهی از جمله عواملی بود که که باعث عهد شکنی مردم مدینه پس ازرحلت پیامبر(ص) شد.
این کارشناس امور مذهبی افزود: اولین مدافع حریم ولایت حضرت زهرا(س) است.حضرت زهرا(س)عابرو،فرزندان و جان خود را فدای اسلام و شیعه کرد .
وی در ادامه عنوان کرد : دومین عاملی که باعث عهد شکنی مردم مدینه پس ازرحلت پیامبر(ص) شد؛بی ایمان است.
حجت الاسلام آقا میری با اشاره به خطبه فدکیه تصریح کرد:خداوند ایمان را برای تطهیر قلوب شما از آلودگی به شرک قرار داده است. ایمان یعنی اینکه انسان افزون بر اینکه اقرار زبانی دارد در عمل او نیز متجلی شود .
این کار شناس امور مذهبی بیان کرد: زمان پیامبر(ص) مردم مسلمان بودند اما ایمان نداشتند . افراد بسیاری در جامعه اسلام آورند؛ اما ایمان نیاورند . کسانی که نماز می خوانند اما در کنار آن دروغ می گویند و تهمت می زنند. ایمان فراتر از مرحله لسانی است و جایگاه ایمان در قلب انسان است.
وی با اشاره به سخن پیامبر که می فرمایند”بدبخت ترین دختران ،دخترانی هستند که مهریه آن ها سنگین باشد” افزود: پیامبر می فرمایند “همسر خوش اخلاق و با ایمان انتخاب کنید.”
حجت الاسلام آقا میری اظهار داشت:امروز در جامعه مهریه سنگین برای دختران در نظر گرفته می شود و معیار انتخاب همسر در جامعه ثروت شده است که با سخن پیامبر همخوانی ندارد.
وی اظهار داشت:نابودی شیعه از اهداف وهابیت است .وهابیت با ایجاد شبکه ماهوراه ای میلیارد ها دلار هزینه می کنند تا شیعه و اسلام را نابود کنند.
حجت الاسلام آقا میری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی تفاوت دارد افزود: جامعه غیر اسلامی انسان را یک بعدی می بیند در حالی که در جامعه اسلامی انسان دو بعد جسم و روح دارد. اولویت در اسلام با روح است روح همچون جسم غذا،دارو می خواهد و باید تطهیر شود.
این کارشناس امور مذهبی گفت:احکام و عبادت برای تطهیر روح است .افزایش آمار خودکشی،اعتیاد،ارتباط حرام در جامعه به علت مسائل مادی و اقتصادی نیست بلکه به خاطر نیاز های عاطفی و روحی است .
وی افزود:اگر می خواهیم با اهل بیت حرکت کنیم باید تمام اعمالمان نشات گرفته از ایمانمان باشدانسان باید بر اساس ایمانش عمل کند مثل شهدا که براساس ایمان به جنگ رفتند .
حجت الاسلام آقا میری بیان کرد:ایمان یعنی تلاش برای کسب روزی حلال،یعنی همه فدای یک کاشی حرم حضرت زینب(س) ایمان یعنی زمانی که حکم خدا لگد مال می شود فریاد بزنی . اگر ایمان نباشد انسان در جهاد قدرت بلند شدن ندارد.
این کارشناس امور مذهبی اظهار داشت:مردم آگاه باشند که دشمن باورهای مارا نشانه گرفته است و سعی در ایجاد انحراف در باورهای اسلامی و شیعه دارد .اگر عزتمان را دست امام زمان(عج) دانسته باشیم عزیز عالم می شویم و اگر دست دشمنان غیر امام (عج) بدانیم خوار و ذلیل می شویم.
/انتهای پیام/طغیانی