به گزارش صدای برخوار؛ در آیینی همزمان با آغاز هفته بسیج جنگل دست کاشت ۱۰۰ هکتاری با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در برخوار افتتاح شد . معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین در مصاحبه ای گفت: استان اصفهان بیش از ۱۰ میلیون و۷۰۰ هزار هکتار […]

به گزارش صدای برخوار؛ در آیینی همزمان با آغاز هفته بسیج جنگل دست کاشت ۱۰۰ هکتاری با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در برخوار افتتاح شد .
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین در مصاحبه ای گفت: استان اصفهان بیش از ۱۰ میلیون و۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هکتار از آن اراضی بیابانی است .
عبدالرضا مهاجر افزود: بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار متر از عرصه های بیابانی استان اصفهان کانون های بحران و فرسایش بادی است که برای مردم، شهرها و روستاها، مزارع، راه ها، راه آهن و فرودگاه خطر آفرین است و طی مطالعات انجام شده تاکنون ۳۰۷ هزار هکتار از آن با اعتبار ملی و استانی نهال کاری شده است .
وی گفت: استان اصفهان ۱۶ کانون بحران فرسایش بادی دارد که دو کانون بحران برخوار – سکزی و نائین – انارک علاوه بر فرودگاه و آزاد راه ها ، شهرها و روستاهای بیشتری را در معرض آسیب قرار داده و نیازمند توجه بیشتری است .
در ادامه مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: قرارگاه بسیج سازندگی از سال ۸۵ وارد عرصه بیابان زدایی شده و تاکنون ۱۲ هزار هکتار از عرصه های بیابانی در ۵ کانون بحران در آران و بیدگل، برخوار، نایین، شرق اصفهان و خور و بیابانک را جنگل کاری کرده است .
سرهنگ احسان الله رضاپور افزود: ‌بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول بیابان زدایی در کشور را کسب کرده است و در هر عرصه بیابان زدایی و جنگل کاری بیش از ۹۸ درصد بستر سبز تحویل داده است .
در ادامه رییس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار گفت: شهرستان برخوار بیش از ۱۶۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که ۵۴ هزار هکتار آن عرصه های بیابانی و ۴۷ هزار هکتار آن کانون بحران است.

سهیل سهیلی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه های برخوار جنگل کاری شده و پنج هزار هکتار نیاز به جنگل کاری دارد که اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد .

/انتهای پیام/