به گزارش صدای برخوار ؛ با حضور جمعی از نمایندگان استان اصفهان، جلسه هماهنگی نیار آبی کشاورزان حوزه غرب، شمال، جنوب اصفهان برگزار شد.

به گزارش صدای برخوار ؛ با حضور جمعی از نمایندگان استان اصفهان، جلسه هماهنگی نیار آبی کشاورزان حوزه غرب، شمال و جنوب اصفهان برگزار شد.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در جمع نمایندگان صنف های کشاورزی شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، مبارکه و خمینی شهر در خصوص تامین آب کشاورزی گفت: با توجه به بارش های اخیر مسوولان کشور تحلیلی در خصوص بارندگی و نیاز آبی در کشور انجام دهند و با توجه به خسارات زیاد سیل در خوزستان و برای جلوگیری از خسارات بعدی آب پشت سد در خوزستان را در تونل اول و دوم رها کنند.
سید ناصر موسوی لارگانی افزود: نمایندگان استان اصفهان یکصدا و با هم از مسوولان می خواهند در توزیع خسارت و عدم کشت کشاورزان عدالت را رعایت کنند و زمان و تعداد دفعه های رها سازی آب برای کشت و کشاورزی غرب، شمال و جنوب استان را از اکنون مشخص کنند تا کشاورزان بتوانند برای کشت وکار برنامه ریزی کنند .
در ادامه نماینده شهرستان های برخوار و شاهین شهر و میمه گفت: نمایندگان معتقد هستند تفاوتی بین حق آبه داران و حق اشتراکی ها وجود ندارد و همه برای خرید آب هزینه کرده اند و دولت باید سهم آب را به همه بدهد و رضایت کشاورزان را تامین کند.
حسینعلی حاجی افزود:درحال حاضر دشت برخوار بدترین وضعیت را در استان اصفهان دارد و با توجه به تحقیق کارشناسان، آب در عمق ۲۵۰ متری قرار گرفته است و فاجعه بزرگی در حال رخ دادن در همجوای کلان شهر اصفهان است.
در این جلسه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از شهرستان های برخوار و شاهین شهر و میمه، فلاورجان، شهرضا، مبارکه و خمینی شهر حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه نمایندگان صنف های کشاورزی، مشکلات و پیشنهاد های خود را برای رها سازی و توزیع آب و تخصیص اعتبارهای خشکسالی بیان کردند .
این جلسه در دفتر حسینعلی حاجی نماینده شهرستان برخوار در شهر دولت آباد برگزار شد.

/انتهای پیام/