صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمود آبادی در مورد ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس از طرف شورای نگهبان عنوان کرد: بحثی که امروزه بعضی از جریانهای سیاسی از آن سوء استفاده می کنند، ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس است و این بحث از زمانی شروع شده است که اسامی ردّ صلاحیت شدگان به آنها ابلاغ شده است. 

صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمود آبادی در مورد ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس از طرف شورای نگهبان عنوان کرد: بحثی که امروزه بعضی از جریانهای سیاسی از آن سوء استفاده می کنند، ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس است و این بحث از زمانی شروع شده است که اسامی ردّ صلاحیت شدگان به آنها ابلاغ شده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ امام ‌جمعه محترم شهر دولت‌ آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته پرداختند و افزودند: حضرت آقا در دیدار دست ‌اندرکاران حج جواب یک سوال در ذهن را بیان نمودند، آمریکایی‌ها می‌گویند: ما به ایران فشار وارد می‌کنیم برای اینکه ایران تبدیل به یک کشور عادی شود. سوال اینست که ما چه خصوصیتی داریم که آنها می‌خواهند ما را به یک کشور عادی تبدیل کنند؟ جواب آن را حضرت آقا فرمودند: « تبدیل شدن ایران از یک الگوی الهام ‌بخش و راهبردی به یک کشور خنثی و عادی در دستور کار استکبار است.»
حجه الاسلام و المسلمین محمود آبادی افزودند: اینکه ایران یک الگو شده است واقعیتی است که در عمل می‌بینیم. اینکه ایران متحدانی پیدا کرده است که تمامی این متحدان تکیه بر مقاومت در برابر مستکبران دارند یک الگوی الهام بخش برای تمام آزادی‌خواهان است. تا قبل از پیروزی انقلاب کسی جرأت نداشت در مقابل آمریکا بایستد حتی بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا تنها ابرقدرت دنیا بود ولی الان مردم مسلمان ریشه همه مشکلات خود را خوی استکباری و استعماری آمریکا می‌دانند و با آن مخالف هستند. صدای مرگ بر آمریکا نه ‌تنها در ایران بلکه در عراق و یمن و بعضی از کشورهای دیگر شنیده می‌شود، که همین مطلب برای آمریکائیها ناراحت ‌کننده است و در صدد هستند هر طور که شده جلوی نفوذ ایران را بگیرند. حضرت آقا در خطبه نماز جمعه هفته گذشته مطالبی را بیان فرمودند که از جمله آنها بحث قوی شدن کشور است. حضرت آقا فرمودند: « من در یک کلمه عرض می‌کنم ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی شوند. تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن، باید تلاش کنیم قوی بشویم.» مبنای فرمایش حضرت آقا هم دلیل شرعی دارد و هم دلیلی عقلی. خداوند تبارک و تعالی در قرآن در آیه ۶۰ سوره انفال می فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ؛ در مقابل دشمن قوی شوید.» عقل هم حکم می‌ کند که در برابر دشمن قوی شویم، چون دشمن طرف مقابل ما پای‌ بند به هیچکدام از اصول انسانی نمی‌باشد. در مقابل زورگویی او باید ایستادگی کنیم والّا آنها ما را نابود می کنند و از بین می‌برند. آمریکاییها در زمان صدام احساس کردند که عراق ضعیف شده است، به کشور عراق حمله کردند، آن را نابود کردند و تمامی زیرساخت‌های عراق را هم از بین بردند، چونکه عراق در مقابل آن‌ها قوی نبود. کلاً آنها هر کشوری را که احساس کنند ضعیف است آن را له می‌کنند و نابود می کنند، به همین جهت باید قوی شویم.
ایشان در ادامه در مورد ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس از طرف شورای نگهبان عنوان کرد: بحثی که امروزه بعضی از جریانهای سیاسی از آن سوء استفاده می کنند، ردّ صلاحیت بعضی از داوطلبین نمایندگی مجلس است و این بحث از زمانی شروع شده است که اسامی ردّ صلاحیت شدگان به آنها ابلاغ شده است. در این مورد دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول اینکه: شورای نگهبان آنقدر در طول این چهل سال با تجربه شده است که وظیفه خود را بداند. شورای نگهبان می‌داند که بدون هیچ دلیلی و یا بدلیل واهی نمی‌شود کسی را ردّ صلاحیت کرد. به همین جهت دلایل ردّ صلاحیت را به خود افراد می‌گویند. یکی از مسئولین گفته است: شورای نگهبان یکی از داوطلبین نمایندگی مجلس را بخاطر حمایت از برجام ردّ کرده ‌است. درحالیکه اگر موضوع واقعیت داشت همان شخص براحتی می‌توانست در شبکه‌ های اجتماعی دلیل ردّ صلاحیت خود را بیان کند. اینکه افراد ردّ صلاحیت شده ساکت می‌نشینند، مشخص است که خود مطالبی را می‌دانند که نمی‌خواهند آبروی آنها برود، به همین جهت خودشان هیچ صحبتی نمی‌کنند. معمولاً انگیزه افرادی که این حرفها را می‌زنند تخریب شورای نگهبان و دفاع از مفسدین است. نکته دوم: اینکه افراد مسئله‌ دار تایید نمی‌شوند خود یک عامل بازدارنده است و کسانی که بخواهند پیشرفت سیاسی داشته باشند مواظب خود خواهند بود که در جامعه فساد نکنند و خود یکی از عوامل کاهش ‌دهنده فساد در جامعه است. پس نباید به جار و جنجالها درمورد شورای نگهبان توجه کرد.
خطیب جمعه در پایان سالروز شهادت حضرت زهرا سلام ‌الله‌علیها (چهارشنبه هفته آینده) را تسلیت گفتند و افزودند: یکی از القاب حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها هانیه است، یعنی کسی که نسبت به همسر و فرزندان خود مهربانی و عطوفت دارد. حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها بعد از رحلت پدر بزرگوار مدافع جدی همسر خود بود، بطوریکه در دفاع از حریم ولایت تخته درب به پهلوی مبارک ایشان زدند و محسن شش ماهه اش را سِقط کردند.

/انتهای پیام/