صدای برخوار ؛ رئیس دامپزشکی شهرستان برخوار: در راستای طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان ؛بیش از ۱۲۰ بازرسی نظارتی بهداشتی توسط دامپزشکی برخوار انجام شد است

صدای برخوار ؛ رئیس دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: با توجه به اهمیت مصرف فرآورده خام دامی سالم و باکیفیت و همچنین با توجه به بحران شیوع ویروس کووید ۱۹، در طرح تشدیدد نظارت ماه مبارک رمضان بیش از ۱۲۰ مورد بازرسی بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی در سطح شهرستان انجام شد.
به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش اظهار داشت: در راستای تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان با تلاش مستمر و پیوسته کارشناسان و در قالب ۲ اکیپ ثابت و سیار در سطح شهرستان انجام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: در این طرح مراکز استحصال، بسته بندی و عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی مورد بازرسی قرار گرفتند که هدف از این بازدیدها بررسی کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در خصوص تولید، توزیع، حمل، نگهداری و عرضه این فرآورده‌ها در مراکز عرضه و فروش است.
وی تصریح کرد: در طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی، از تمامی مراکز تولید و تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل کشتارگاههای دام و طیور، مراکز بسته بندی و قطعه بندی گوشت سفید و قرمز، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، و رستوران‌ها بازرسی انجام می‌شود که در این راستا بیش از ۱۲۰ مورد بازدید صورت گرفت.
فلسفی منش افزود: در این بازدیدها بیش از یک هزار و ۳۸۹ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز و انواع فراورده‌های خام دامی ضبط شده و ۵ نفر از افراد به دلیل تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده اند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در پایان از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده شان به نکات و توصیه های بهداشتی ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره توجه و در خرید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود دقت کافی کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ یا تلفن ۴۵۸۲۳۳۳۱-۹۶۶۰ به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

/انتهای پیام/جعفری