به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه مرکز شهرستان برخوار گفت: جمهوری اسلامی ایران تولید اورانیوم غنی شده را ادامه می دهد و نگهداری می کند و اگر اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکند، تاسیسات هسته خود را بازسازی می کند

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه مرکز شهرستان برخوار گفت: جمهوری اسلامی ایران تولید اورانیوم غنی شده را ادامه می دهد و نگهداری می کند و اگر اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکند، تاسیسات هسته خود را بازسازی می کند
حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد اظهار کرد: با توجه خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپا به تعهدات خود در برجام، تعهدات برجامی ایران کاهش یافته است و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام حقوقی اعلام کرد که به بخشی از تعهدات خود در قبال برجام عمل نمی کند.
وی گفت: شورای عالی امنیت ملی به اروپا مهلت شصت روزه داد که محدودیت های اقتصادی و بانکی را برطرف کنند ، در غیر اینصورت تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد.
امام جمعه مرکز شهرستان برخوار تصریح کرد: چون آمریکا خرید اورانیوم غنی شده از ایران را ممنوع کرد و هیچ کشوری اورانیوم ما را نمی خرد، ایران نیز اعلام کرد که هر چقدر اورانیوم غنی شده تولید کند نگهداری می کند و تولید آن متوقف نمی کند.
وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که اگر اروپا به تعهدات خود عمل نکند می تواند تأسیسات هسته ای را که خراب کرده و بتن در آن ریخته است را مجدد بازسازی کند.
حجت السلام محمود آبادی اظهار کرد: تصمیم در مورد برجام، تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده است و یک تصمیم هوشمندانه ای است که بهانه را از دشمنان بگیرد و اینکه جمهوری اسلامی ایران صبوری به خرج می دهد و اقدامات احساسی انجام نمی دهد بخاطر این است که تمامی جوانب قضیه را در نظر می گیرد و در واقع بهانه را از دست آنها می گیرد.
وی افزود: آمریکا و اروپا می خواهند ایران از برجام خارج شود و دوباره یک اتحاد بین المللی علیه ایران تشکیل دهند و مشکلات جدیدتری را برای ایران ایجاد کنند و خروج همراه با صبوری و هوشمندانه، بهانه را از دست دشمنان می گیرد.
امام جمعه دولت آباد گفت: با این اقدام آمریکا، مردم ایران و دنیا یک بار دیگر ماهیّت دشمنان خود را شناختند و آمریکا جایگاه خود را از دست داده است، مردم ایران کاملاً دشمن خود را شناختند و اتحاد و انسجام خود در مقابل این رژیم استکباری زیادتر کردند.
وی اظهار کرد: آنچه باعث می شود ما در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و او را شکست دهیم در مرحله اول اتحاد و انسجام داخلی است که ضمن اینکه اختلاف سلیقه هست و حتی بالاتر از اختلاف سلیقه هم وجود دارد، ولی وضعیت فعلی اقتضا می کند در مقابل دشمن یکپارچه و یکصدا باشیم و در مرحله دوم مسئولین تکیه بر شکوفا کردن ظرفیت ها، خصوصاً ظرفیتهای نیروی انسانی کنند که باید با برنامه ریزی خوب و استفاده از ظرفیت ها، هم اقتصاد را قوی کنیم و هم در مقابل دشمن بایستیم.
حجت الاسلام محمود آبادی گفت: شکست دشمن قطعی است چرا که دشمن در معادلات خود، خدا و امدادهای غیبی را در نظر نمی گیرند ، ولی وعده اللهی است که خداوند یاری دهنده است و حق پیروز می شود.
وی حضور و حمایت مردم در راهپیمایی بعد از نمازجمعه را حاکی حمایت از مسئولین نظام و تصمیم مسئولین نظام که تصمیم مردم است و نشان دهنده این است که ملت دشمن خود یعنی آمریکا و اسرائیل را شناخته اند و هرگز تسلیم خواست دشمن نخواهند شد.
مردم شهرستان برخوار بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از تصمیم مسئولان نظام از مصلی نماز جمعه دولت آباد به طرف سه راهی امام رضا علیه السلام حرکت کردند و با شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرایئل نفرت و انزجار خود را از آمریکا و اروپا اعلام کردند .

/انتهای پیام/