پایگاه خبری شمال اصفهان :آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر حفظ امانت تاکید کرد و افزود: زمانی که مردم بتوانند ولایت را حفظ کنند مولایمان حضرت صاحب الزمان ظهورمی یابد.جایگاه امانت داری در اسلام به گزارش شمال اصفهان آیت الله مهدوی در مراسم عزاداری فاطمیّه بیت […]

پایگاه خبری شمال اصفهان :آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر حفظ امانت تاکید کرد و افزود: زمانی که مردم بتوانند ولایت را حفظ کنند مولایمان حضرت صاحب الزمان ظهورمی یابد.
جایگاه امانت داری در اسلام
به گزارش شمال اصفهان آیت الله مهدوی در مراسم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به آیه ۷۲ و ۷۳ سوره احزاب (اِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَهَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا لِیُعَذِّبَ اللَّهُ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِکِینَ وَالْمُشْرِکَاتِ وَیَتُوبَ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ )گفت: خدای متعال دستور داده که امانت را به اهل آن باز گردانیم . امانت در واقع آن چیزی است که نزد شخصی می گذاریم که آن را برای ما حفظ کند .
وی اظهار داشت:خداوند امانت های فروانی در اختیار ما قرار داه است که باید آن امانت ها را حفظ کنیم از جله امانت های الهی قرآن می باشد که باید آن را درک و به دستورات آن عمل کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد:تکالیف الهی از جمله نماز جزء امانت های خداوندمی باشد که باید به تکالیف الهی عمل کنیم همچنین ولایت نوعی امانت است که باید حفظ شود.
ایت االله مهدوی با اشاره به سخن پیامبر در حدیث ثقلین افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین فرمودند( ای مردم ! من در میان شما چیزی را بر جای می گذارم که اگر به آن پای بند باشید ، هرگز گمراه نشوید :۱- کتاب خدا ۲- عترتم که همان اهل بیتم هستند ). و این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا در روز قیامت در حوض (کوثر) بر من وارد شوند. با توجه به این حدیث اهل بیت نیز امانت هستند بنابراین باید اهل بیت را شناخت و از دستورات آن ها تبعیت کرد.
وی در ادامه مراسم به خواب پیامبر اشاره کرد و افزود:پیامبر شب در عالم رؤیا دیدند که بنی امیه بر منبربه شکل میمون، بالا می روند و پائین می آیند و مردم را از اسلام بر می گردانند .
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به متاثر شدن پیامبر از خواب بیان کرد:پپیامبر از خواب بیدار و خیلی متأثر شدند، خواب، خواب تأثر آمیزی بود زیرا پیامبر برای اسلام تلاش فراوان کردند همان گونه که مردم کشور ما برای انقلاب و نظام تلاش کردند و فتنه ۸۸ آن ها را متاثر کرد.
مهدوی در ادامه در ارتباط با خواب پیامبر گفت: پیامبر خواب را برای جبرئیل توضیح داد جبرئیل به پیامبر گفتمن خبری ندارم، می روم خبر می آورم، صعود کرد به مقام عزّ قدس ربوبی و برگشت و به پیامبر گفت: اگر ما این ها را سالیان درازی متمتّع کنیم از همین لذات و شهوات فانیه دنیا و بعد به آنها برسد گزند و نتیجه اعمال زشت آن ها، این تمتّع و شهواتی که در دنیا به عنوان لذت بردند برای آنها چه فایده ای دارد، ما به عوض آن بر تو لیله القدر را قرار دادیم، که لیله القدر از هزار ماه بهتر است.
وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که پیامبر در بستر رحلت قرار گرفتند برخی افراد با هم تعهد بسته که عهد الهی را بشکنند و پس از پیامبر خلافت کنند و نوشته ای نیز مخفیانه تنظیم کردند.
وی تصریح کرد:کسانی که می خواهند انجراف ایجاد کنند درصد کتمان حقیقت هستند مثل کسانی که مخفیانه عهد بستند که خلافت را غصب کنند.
امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: باید اکثریت در دنیا آماده باشند تا خداوند امانتش را ظاهر کند وزمانی که مردم بتوانند ولایت را حفظ کنندحضرت مهدی صاحب الزمان(عج) ظهور پیدا کند .
فایل صوتی سخنرانی آیت الله مهدوی

دانلود فایل صوتی
/انتهای پیام/طغیانی