به گزارش شمال اصفهان؛امام جمعه محترم دولت آباد برخوار در خطبه های امروز گفت:امروز سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستار نامیده شده است که تبریک عرض مینمایم این روز را به شما و پرستاران عزیز.در یک چنین روزی حضرت زینب متولد شدند، وقتی این بانوی بزرگوار متولد شدند ، چند روز از […]

به گزارش شمال اصفهان؛امام جمعه محترم دولت آباد برخوار در خطبه های امروز گفت:امروز سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستار نامیده شده است که تبریک عرض مینمایم این روز را به شما و پرستاران عزیز.
در یک چنین روزی حضرت زینب متولد شدند، وقتی این بانوی بزرگوار متولد شدند ، چند روز از تولدش می گذشت که نامی برای ایشان انتخاب نکرده بودند ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از حضرت علی علیه السلام سوال کردند چرا نام نمی گذارید، فرمود منتظر نام گذاری پیامبر هستم. حضرت زهرا سلام الله علیها طفل را نزد پیامبر آوردند که نامگذاری کنند ، که فرشته وحی نازل شد و فرمود:یا حبیبی اجعل اسمها زینب.
آنگاه فرشته وحی گریه کردند.پیامبر سوال کردند چرا گریه می کنی فرمود:
ان حیاه هذه البنت سوف تکون بالمصائب و المتاعب من بدایه عمرها الی وفاتها.
معنای واژه زینب :الزینب شجر حسن المنظر، طیب الرائحه و به سمیت المرئه.
مهمترین ویژگی حضرت زینب سلام الله علیها تقوی و صبر ایشان بود. عالمه غیر معلمه بودن بخاطر تقوی و خدا ترسی به مدارج بالای کمال رسیده بود.وحضرت صبور بودند .
در تمامی مراحل زندگی صبر داشتند خصوصا در پیام رسانی عاشورا ، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در ادمه افزود: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم ، یاد وخاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم و به روح آنها سلام ودرود میفرستیم.
این ایام موقعیت خوبی است که توجه به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم گذشته ها را مرور کنیم وببینیم که چه بدست آوردیم.
یکی از دستاوردهای مهم درسیاست خارجی ،تحقق شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است.
در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ، کشورهای جهان سوم دنیا ، به یکی از دو قطب شرق یاغرب یعنی شوروی یا آمریکا وابسته بودند، وهیچ کشور جهان سوم نبود که وابستگی به یکی از این دوقطب نداشته باشد.
کشور ما، وابسته به غرب و آمریکا بود.هیچ استقلال سیاسی نداشتیم ، هرچه را که آمریکایی ها میگفتند ما باید عمل میکردیم. سفارت آمریکا در ایران شده بود مرکز اداره شاه ایران ، هرچه را که سفارت دستور می داد شاه اجرا می کرد.
ما درزمان انقلاب، شعار نه شرقی نه غربی را سردادیم و روی آنها هم ایستادیم.
دریک ارزیابی می بینیم که درطول ۳۸سال گذشته ما ذره ای ازاین شعار تخطی نکرده ایم.
با اینکه دشمنی های فراوانی کردند، ما را دچار مشکل کردند. همه این مشکلات هم بخاطر این بود که ما تسلیم شویم.ولی به هیچ عنوان تسلیم نشدیم.
اگر ما می بینیم هر رئیس جمهوری که در آمریکا روی کار می آید رجز خوانی میکند، تهدید میکند ، گزینه هایی روی میز میگذارد. به خاطر این است که ما زیر سلطه آنها نرفته ایم.
اگر ما کوتاه بیائیم و زیرسلطه آنها برویم ، آنها تهدید نمی کنند.
چرا نام عربستان را درکشورهایی که اتباع آن نمی توانند به آن کشور وارد شوند نیاوردند، چون عربستان سرسپرده آنهاست .استقلال سیاسی ندارد.
برگزاری جشنهای دهه مبارک فجر است که تشکر می کنیم از برگزارکنندگان این جشنها
محمود آبادی با تاکید بر اینکه که باید رعایت شود دراین جشنها گناه نشود گفت: ترویج بی بند و باری نشود حتی برخی از جلسات اینطور نباشد که حریم شکنی شود ممکن است مراسمی که دراین دهه برگزار میشود بدون گناه باشد ولی یک نوع قبح شکنی باشد برای روزهای عادی.
نظرمقام معظم رهبری در مورد موسیقی:
آموزش موسیقی ونوازندگی به نو نهالان موجب انحراف آنان و ترتب مفاسد است جایز نیست، مسئولین فرهنگی مجاز نیستند سلیقه های شخصی خود را به اسم نشر فرهنگ درآموزش نوجوانان بکار بگیرند.
مرحوم آیت الله بهجت میفرمایند حرام است . آیت الله مکارم جایز نیست. آیت الله صافی جایز نیست.
منبع خبر: کانال ستاد نماز جمعه دولت آباد