به گزارش صدای برخوار، به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌السلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه برخوار ضمن تبریک سال نو و میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، اظهار کرد: سال جدید سالی است که هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (س) و مصادف […]

به گزارش صدای برخوار، به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌السلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه برخوار ضمن تبریک سال نو و میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، اظهار کرد: سال جدید سالی است که هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (س) و مصادف با ولادت باسعادت آن حضرت است.

وی افزود: امیدواریم که سال ۹۵ به برکت حضرت زهرا (س) برای ملت ایران سال مبارکی باشد و از معنویات، راهنمایی‏‌ها و زندگی آن بزرگوار درس گرفته و بهره‏‌مند شویم.

امام جمعه برخوار با تبیین نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیدند که نکات فراوانی در این نام‏گذاری نهفته است.

وی گفت: این پیام و نام‏گذاری حاکی از آن است که همه مسئولان کشور چه مسئولان دولتی و چه مسئولان دیگر باید همت اصلی خود را در این سال، اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی قرار دهند.

سرافراز خاطرنشان کرد: در عین حال همه مردم و دلسوزان کشور نیز باید در کمک به مسئولان تلاش کنند تا مسئولان کشور در انجام اقتصاد مقاومتی موفق شوند.

وی بیان داشت: به گمان مقام معظم رهبری مسأله اقتصاد در اولویت اول است؛ یعنی وقتی انسان در میان مسائل اولویت‏‌دار نگاه می‏‌کند، از همه فوری‏‌تر، مسأله‏ اقتصاد است.

امام جمعه برخوار متذکر شد: اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت بتوانند در مسأله‏ اقتصاد کارهای درست، بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل آسیب‌های اجتماعی، مسائل اخلاقی و مسائل فرهنگی نیز تأثیرگذار باشند.

 وی تصریح کرد: در مسأله‏ اقتصاد، آن‏ چیزی که مهم و اصل است، مسأله تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‏ با رکود است؛ این‏ مسائل چیزهایی است که مردم آن‏‌ها را حس می‏‌کنند و مطالبه می‏‌کنند. آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان می‌دهد که این مطالبات مردم و این خواست‌های مردم بجا است.

سرافراز خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو اقتصاد مقاومتی‏ است. اگر ما بخواهیم مشکل رکود، تولید داخلی، بیکاری را حل کرده و گرانی را مهار کنیم، علاج آن‌ها در مجموعه‏ اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

وی بیان داشت: با اقتصاد مقاومتی می‌شود به جنگ بیکاری و رکود رفت و گرانی را مهار کرد. می‌‏شود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصت‌های بسیاری را برای کشور ایجاد کرد اما شرط آن‌ها این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد.

امام جمعه برخوار با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین گفت: جمهوری اسلامی چند شعار محوری داشت که  امروز شاهد نهادینه شدن و به بار نشستن آنها هستیم.

وی تأکید کرد: امروز، جمهوری اسلامی ایران به عنوان امانتی الهی در دست ملت ماست، ما هم موظف به پاسداری و حمایت از آن هستیم.

سرافراز ادامه داد: چرا که نظام استکباری، از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نمی‌کند؛ آنها از گفت‌وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله دیگر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند، ما هم باید در همه این زمینه‌ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که می‌گویند، روزگار و دنیای فردا، دنیای مذاکره است و نه موشک، تاکید کرد: این گفته‌ها اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است و باید دانست که امروز ایران اسلامی کشوری مستقل است که هیچ قدرتی توان زورگویی به این ملت را ندارد.

امام جمعه برخوار به روز طبیعت اشاره کرد و افزود: این که انسان روزی را به طبیعت برود و از صفا و هوای پاک آن استفاده کند و آثار رحمت الهی را در آن ببیند که چگونه خداوند در چند روز چنین قبای سبزی به طبیعت مرده پوشانده، بسیار کار درستی است؛ ولی این که روز ۱۳ فروردین را نحس بدانیم و برای بیرون کردن نحسی آن به باغ و دشت برویم قابل پذیرش نیست.