به گزارش شمال اصفهان . به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد. امام جمعه محترم بخش حبیب آباد حاج آقا مومنی در خطبه های این هفته گفت: ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند. در سالهای گذشته با شرکتهای هرمی که مال مردم […]

به گزارش شمال اصفهان . به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد. امام جمعه محترم بخش حبیب آباد حاج آقا مومنی در خطبه های این هفته گفت: ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند. در سالهای گذشته با شرکتهای هرمی که مال مردم را مفت و مجانی می بردند برخورد شد. مردم را فریب می دادند . حالا با یک عناوین جدید ، شبکۀ بازاریابی راه می اندازند، یار گیری می کنند ، یک عده سرشاخه می شوند و افراد دیگر را در این مجموعه وارد می کنند.
خطبۀ اول :

امام جمعۀ حبیب آباد در ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرده و گفتند : تقوای الهی پیشه کنید و مطابق توصیه و فرمودۀ مولا و امامتان امیر المومنین (ع) راه درست و راستی را پیش بگیرید. فرمود : “الا فاصدقوا فان الله مع الصادقین.” سخن راست بگویید که خداوند با راستگویان است. “و جانبوا الکذب فان الکذب مجانب الایمان”. از دروغ گفتن بپرهیزید که دروغگو، راه به ایمان ندارد. این دو با هم جمع نخواهند شد. مومن دروغ نخواهد گفت. ” الا و ان الصادق علی شفا منجاه و کرامه” آگاه باشید آدم راستگو بر لبۀ نجات است یعنی به نجات نزدیک است . راستگویی یک بخش کار است ایمان و اعمال دیگر هم هست که لازم است، راستگو بر لبۀ نجات و کرامت است. اما دروغگو بر لبۀ خواری و نابودی است و به جهنم نزدیک است . مطابق فرمودۀ قرآن ، دروغگویی با ایمان جمع نخواهد شد. از پیامبر خدا (ص) سوال کردند : آیا مومن ترسو می شود؟ فرمود : بله. ممکن است یک مومن ترسو باشد. سوال کرد : مومن بخیل از آب در می آید؟ فرمود : بله . می شود مومن بخیل باشد. عرض کرد : مومن دروغگو می شود ؟ فرمود : خیر . مومن دروغ نمی گوید …
خطیب جمعۀ حبیب آباد با نقل احادیثی از پیامبر خدا (ص) گفتند : پیامبر خدا فرمود : “اربی الربا، الکذب”بدتر از ربا ، دروغگویی است. ربا از گناهان کبیره است و در حکم جنگ با خداست. آدم ربا خور ، دستش در جیب مردم است و از طریق مال مردم می خواهد به یک مال و منالی برسد ، از دسترنج دیگران استفاده می کند. حال چرا دروغ از ربا بدتر است شاید از این جهت باشد که در ربا اگر شخص یک سرمایه ای دارد ، سود سرمایه را می خواهد ببرد اما آدم دروغگو این سرمایه را هم ندارد. به باطل می خواهد مال بخورد. این کسانی که در راه معامله با دروغ گفتن می خواهند پول به جیب بزنند کار حرامی را انجام می دهند که از ربا بدتر است.
حاج آقا مومنی در ادامه افزودند : ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند. در سالهای گذشته با شرکتهای هرمی که مال مردم را مفت و مجانی می بردند برخورد شد. مردم را فریب می دادند . حالا با یک عناوین جدید ، شبکۀ بازاریابی راه می اندازند، یار گیری می کنند ، یک عده سرشاخه می شوند و افراد دیگر را در این مجموعه وارد می کنند و بعد هم کتاب در اختیار می گذارند، کلاسهای توجیهی می گذارند که توجیه کنند این، خلاف نظر مراجع نیست،حرام نیست، شرکت های هرمی نیست. یا مراجع تایید کرده اند. البته این دروغ است هیچ وقت مرجع تقلید، شرکت بالخصوصی را تایید نمی کند. مواظب باشید. بروید کیفیت کار را از اهل فن ، از مراجع و دفتر ایشان بپرسید. شما به محض اینکه یک شخصی آمد و گفت: اشکالی ندارد، مراجع مخالفت ندارند؛آن را می پذیرید؟ مگر این فرد مجتهد است؟یا نماینده مراجع است؟ یا در مسائل شرعی تخصصی دارد؟چرا تحقیق نمی کنید؟ البته اصل این برنامه ها از خارج است حالا شرق آسیا باشد یا جاهای دیگر. می گویند این کار جدید، دسیسه هرمی نیست به آن شرکت های هرمی نگوئید بلکه شبکه توزیع کالا و خدمات است، بازاریابی است با حذف هزینه ها و واسطه ها. مشکل ما سر این اسامی و عناوین نیست، مشکل آنجاست که “اکل مال بالباطل” باشد اگر به فرض یک میلیون و صد هزارتومان از شما پول بگیرد جنسی که به شما تحویل می دهد چقدر ارزش دارد؟ اگر ارزش آن کالا یا خدمات پانصد هزارتومان باشد مثلا، مبلغ ششصد هزارتومان به شما گران فروخته و از جیب شما زده. اگر بیاید و به آن سر و صورتی بدهد بگوید این کالا با این مارک یا برچسب مخصوص به این قیمت است و در بازار وجود ندارد که درست هم می گوید چون این کالا در بازار با این مارک مخصوص پیدا نمی شود اما اصل جنس همان جنس موجود در بازار است با قیمت کمتر این اکل مال بالباطل است چون این مارک و برچسب ارزش واقعی به این جنس نمی دهد این ارزش گذاری کاذب و تصنعی است و دروغ است این “اکل مال بالباطل” است و حرام. مطلب دیگر اینکه کالاهایی هم که در این شبکه عرضه می شود کالاهای اساسی نیست.کالاهای تجملی و مصرفی غیرضروری است مثل لوازم آرایشی،تزیینی،اسباب بازی و … چه بسا بخواهند از این راه بازار فروش برای جنس های خارجی درست کنند. می گویند این تجارت در تمام جهان رو به رشد و توسعه است البته طبیعی است وقتی اساس این تجارت بر زیرشاخه گرفتن است باید هم قارچ گونه توسعه پیدا کند.( پس گذشته از ترویج مصرف گرایی، مخ زنی هم در این نحوه ی پول در آوردن وجود دارد هر چند از آن پروا دارند و می گویند این مشکل دسیسه هرمی است نه شبکه بازاریابی ولی در حقیقت در اینجا هم لازمه جذب افراد و وارد ساختن آنها در این مجموعه، مخ زنی است.)
این مطلب را من اینجا مطرح کردم تا دقت کنید در این مسائل تا از یک جایی، سر و صدایی بلند شد، بدون تحقیق و بررسی همه نروند استقبال کنند و مالشان را از دست بدهند بعد یک معضل برای جامعه درست بشود.مومن باید زرنگ باشد ” المومن کیس فطن ” مومن زیرک است. پیامبر خدا (ص) فرمود: ” المومن لا یلدغ من حجر مرتین ” مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. کم نبوده از این جور مسائل، خیلی باید حواسمان را جمع کنیم و فریب ظاهرسازی ها را نخوریم.

امام جمعه حبیب آباد/ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند

.

امام جمعه حبیب آباد/ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند

.

امام جمعه حبیب آباد/ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند

خطبۀ دوم :

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مومنی با اشاره به فرا رسیدن یازدهم شعبان، سالروز ولادت اباالحسن حضرت علی بن الحسین ، علی اکبر علیه السلام (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) که به عنوان روز جوان نامگذاری شده است گفتند : قشر جوان برای هر مملکت بسیار اهمیت دارد، ثروت عظیم است و به تعبیر امروزی موتور محرّک یک کشور یعنی نیروی فعال و کارآمد آن، نسل جوان کشور است.
ایشان با اشاره به ترس دشمن از نیروی جوان این مملکت افزودند : دشمن جهت خنثی و بی اثر کردن این نیروی فعال و جلوگیری از رشد آن و به انحراف کشاندن آن ، هجمۀ فرهنگی و برنامه های شومی را به اجرا در آورده است.
حاج آقا مومنی با اشاره به توصیۀ امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم آمادگی جوانان برای آیندۀ اسلام و ادارۀ کشور، وظیفۀ جوانان را در این برهه از زمان ، تهذیب اخلاق و تحصیل علم و تخصص و کسب مهارتهای لازم دانستند و از جمله وظایف مسئولین در این خصوص را ، استفاده از ظرفیت جوانان در مسائل مختلف کشور خصوصا تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد نمودند و با توصیه به متولیان مراکز مذهبی ، مساجد و امامزاده ها ، فراهم کردن امکان حضور جوانان در فعالیتهای مذهبی و فرهنگی مساجد را خواستار شدند.
خطیب جمعۀ حبیب آباد ، از جمله خطرات و تهدیدهای پیش روی کشور را کاهش جمعیت کشور عنوان کرده و با اشاره به روز ملی جمعیت (پنج شنبه۳۰ اردیبهشت) سالروز ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۹۳ گفتند : کاهش جمعیت خطر جدی برای آیندۀ مملکت و نقطۀ مطلوب دشمن است که اولا ایران کشوری باشد کم جمعیت و ثانیا آن هم جمعیتی کهن سال و از کار افتاده … البته، عقل حکم می کند که حرکت ما و سیاستها و برنامه های ما باید بر خلاف جهت خواست دشمن باشد. لذا رهبری سیاستهای جمعیت را ابلاغ نموده و اعلام کردند : ” سیاست کلی کشور، افزایش معقول جمعیت است” و مطابق نصوص دینی فرزند آوری را یک مجاهدت بزرگ برای زنان دانستند.
ایشان در ادامه با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) بیان کردند : این حوزه گسترده و مطالب مربوط به آن زیاد است. اما آنچه اهمیت دارد و در مورد نسل جوان و تهاجم فرهنگی مورد توجه است نقشه دشمن است که با نفوذ از طریق فضای مجازی در جوانان ما (دختر و پسر) به دنبال استحاله و تغییر هویت آنان و تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر باورها از جمله حیا و حجاب است. لذا آسیب فضای مجازی جدی است و مقام معظم رهبری ، اهمیت فضای مجازی را مانند اهمیت انقلاب اسلامی می دانند … آنچه لازم است در مقابل هجمه های فضای مجازی صورت بگیرد عبارتست از : ۱) افزایش آگاهی های عمومی و ایمن سازی جوانان از راه تقویت ایمان و بازدارنده درونی افراد که آموزش و پرورش در این زمینه نقش پررنگی ایفاء می نماید و ۲) فعال شدن مرکز ملی فضای مجازی و مدیریت این فضا.
ایشان حضور افراد آگاه و متعهد د رفضای مجازی برای منضبط کردن آن و نیز راه اندازی اینترنت ملی را در این راستا امری لازم و مورد نیاز کشور دانستند.
امام جمعۀ حبیب آباد با اشاره به دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی با فرماندهی کل قوا در روز ۱۹ اردیبهشت گفتند : این دیدار به جهت مطالب بسیار مهمی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ایشان از جمله توصیه های مهم رهبری به مسئولین نیروی انتظامی را ؛ سلامت درونی نیروی انتظامی ، مراقبت از وحدت موجود در کشور ، اقتدار و قاطعیت بدون بی رحمی ، حضور به هنگام و سریع ، قانون گرایی ، عطوفت و کمک به مردم که همه تصویری مثبت از این نیرو را در اذهان ایجاد می کند را بر شمردند و تأمین امنیت کشور در بخشهای مختلف که به فرمودۀ رهبری ؛ ” امنیت ، موضوع و اولویت درجۀ یک کشور است”را از همه مهم تر دانستند.
حاج آقا مومنی در پایان خطبۀ دوم، نیروی انتظامی را از نیروهای خدوم کشور و از نهادهای قانونی که در طول سالهای گذشته در انجام مسئولیتهای خود حرکتی رو به جلو داشته دانسته و گفتند : ما هم – مانند مقام معظم رهبری – از نیروی انتظامی تشکر می کنیم به جهت برقراری امنیت که با توجه به این که بسیاری از شرارت ها و نا امن سازی های منطقه ای با هدف نا امن سازی ایران اسلامی صورت می پذیرد و با توجه به محدودیت ها و مشکلات بسیاری که بر سر راه نیروی انتظامی بوده تا کنون با تقدیم شهداء و معلولان بسیار ، امنیت کشور را تأمین کرده هم امنیت جانی و هم امنیت مالی و هم امنیت اخلاقی و اجتماعی که لازم است با قدرت البته همراه با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده مخصوصا با نا امنیهای اخلاقی و اجتماعی مثل بی حجابی، تعرض به نوامیس و هنجار شکنی ها ، مزاحمت های خیابانی ، اعتیاد ، شرارت، زورگیری ، سرقت و خشونت مقابله شود و هم ریشۀ آن خشکانده شود.
وی در پایان خطبۀ دوم رفتار غیر اخلاقی و انسانی سعودیها را در مسالۀ حج امسال نکوهش نموده و پاسخگو نبودن آنها را در قبال فاجعۀ منا و جان باختن بیش از هفت هزار حاجی و دخالت در سوریه و به شکست کشاندن مذاکرات سیاسی سوری سوری و همچنین دخالت در یمن و پایان ندادن به جنگ یمن و بی نتیجه گذاردن مذاکرات صلح یمن را در کویت دلیل بر سوء مدیریت و بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود دانستند.

امام جمعه حبیب آباد/ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند

سخنران پیش از خطبه ها :

حجت الاسلام پور حسینی ، مدیر محترم حوزۀ علمیه اهل البیت علیهم السلام حبیب آباد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ، سخنان خود را در دو بخش ایراد نمودند. در بخش اول ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه ، با عنایت به نزدیک شدن به میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) به مهمترین وظیفۀ شیعیان در دوران غیبت آن حضرت که شناخت حقیقی امام زمان (عج) است پرداختند و در بخش دوم سخنان خود به موضوع ثبت نام سفیران هدایت حوزه علمیه اهل البیت (ع) حبیب آباد در سال جاری و توزیع بروشورهای تهیه شده در این خصوص درب خروجی مصلی اشاره کردند.

امام جمعه حبیب آباد/ممکن است هر زمان با یک عنوان وارد بازار اسلامی شوند و پول مردم را ببرند