نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اقتدار رهبری و اقدامات بازدارنده ایران در برابر غربی ها را عامل کلافگی آنها برشمرد و عقب نشینی های پی در پی ترامپ را نشانه همین موضوع ارزیابی کرد.

به گزارش صدای برخوار به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی همراز حسینعلی حاجی دلیگانی ،  گفت: این که رهبر انقلاب با این صراحت و اقتدار دست رد به سینه غربی ها می زنند، نشان از قدرت ایران و ضعف آمریکا در برابر نگاه مستکبر ستیزی دارد و تمام دنیا نیز این موضوع را درک کرده است.
وی اظهار کرد: ورود آقای “شینزو آبه” به ایران و درخواست دیدار با رهبر انقلاب بیشتر از آنچه برای اریه پیام رئیس جمهور آمریکا به ایران باشد، برای آن بود که ژاپنی ها خیلی خوب موضع قدرتمندی ایران را درک کرده و برای منافع خودشان هم که شده، تلاش می کنند تا به ایران نزدیک شوند.
نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه افزود: ژاپنی ها از دو موضوع نگران هستند، اول این که بازار ۴۰۰ میلیون نفری خود در منطقه را از دست ندهند و دوم این که وقتی حدود ۹۰ درصد انرژی این کشور از منطقه خلیج فارس تامین می شود، آن ها دنبال ثبات در منطقه هستند و نمی خواهند برای تامین انرژی اشان مشکلی پیش بیاید، از این نظر فهمیده اند که برای دستیابی به این مهم در بین کشورهای منطقه باید با قدرتمندترین کشور مذاکره کنند و آن هم ایران است.
حاجی دلیگانی با تاکید بر این که در شرایط کنونی مذاکره سم است، خاطرنشان کرد: مذاکره ای که بخواهد ایران را زیر بار سلطه ببرد مذاکره نیست، تحمیل سلطه است و این موضوع برای ایران سمی مهلک تلقی می شود که هیچ مقامی زیر بار آن نمی رود.
وی ادامه داد: آمریکایی ها زیر میز معاهدات بین المللی زدند و حالا خودشان پیک می فرستند تا با ایران سر میز بنشینند، مسلم است که هیچ انسان عاقلی در این شرایط دست به این کار نمی زند.
حاجی دلیگانی با تاکید بر این که اقتدار، دوراندیشی و خردورزی رهبر فرزانه ایران همراه با عوامل بازدارنده ایران باعث می شود تا غربی ها کلافه شوند و به اهداف شوم خود که سلطه دوباره بر ایران است نرسند، افزود: این نگاه استقلال طلبی و سلطه گریزی ایران، کشورمان را به یک قدرت بلامنازع در منطقه مبدل ساخته و باید این ارکان قدرت حفظ گردد.
انتهای پیام/پایگاه خبری تحلیلی همراز