صدای برخوار-مدیر آبفا شهرستان برخوار از افزایش ۳۲ درصدی مصرف آب ، همزمان با شیوع ویروس کرونا خبرداد.

احمدرضا مهرجودر گفت و گو با صدای برخوار افزود:علاوه بر افزایش مصرف آب شرب ناشی از گرمای هوا ، همزمان با شیوع ویروس کرونا  در سطح شهرستان برخوار، یعنی از اوایل اسفند ماه تاپایان خردادماه امسال، مردم به سبب رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله شستشوی دست ها ،سطوح ، لباس، استحمام و… مصرف آب شرب در شهرستان را حدود ۳۲ درصد افزایش داده اند.وی تصریح کرد: تامین آب شرب  در سطح شهرستان به واسطه محدود بودن ظرفیت تصفیه و تولید آب در کل استان و نیز محدود بودن ظرفیت ودبی عبوری از خطوط انتقال و شبکه های توزیع با مشکلات متعدد مواجه نموده است.مدیر آبفا شهرستان برخوار با اشاره به اینکه آمار تولید و مصرف آب نسبت به ماه های مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته ،اظهار داشت: تابستان امسال برای تامین آب با مشکل مواجه هستیم؛ زیرا پیش بینی شده درجه هوا ۱ الی ۲ درجه نسبت به سالهای قبل گرم تر می گردد ؛ همچنین شست و شو و رعایت پروتکل های بهداشتی در افزایش مصرف آب نقش بسزایی داشته و اگر مردم در مصرف آب مدیریت نکنند وصرفه جویی نداشته باشند با بحران جدی تری ، یعنی بحران قطعی آب روبرو می شویم.

مهرجو بیان کرد:برای تامین آب شرب مردم درشرایط گرمای زیادواستفاده ازکولرهای آبی ونیز شیوع ویروس کرونا که شستشو راافزایش داده است در ماه باید ۲۵۰ هزار متر مکعب تولید آب را افزایش دهیم . این امر به سبب محدودیت در تولید ، انتقال و توزیع کار بسیار مشکل بوده و باعث شده، علاوه بر تامین آب هفت شهر و روستاهای شهرستان به اندازه جمعیت یک شهر معادل جمعیت شهر خورزوق باید آب اضافه ترتولید شود.

وی عنوان کرد: ممکن است در زمان شست و شوی دست ها ۲۰ الی ۳۰ ثانیه شیر آب باز بماند تا مردم دست های خود را با مایع دستشویی یاصابون آغشته کنند  در همین مدت  و درهربار به طور میانگین۲ الی ۳ لیتر آب هدر می رود.

مدیر آبفا برخوار در ادامه گفت: با محاسبات انجام شده اگر شخصی درشبانه روز به طور متوسط ۸ الی ۱۰ بار دستهای خود را بشوید وشیر آب را درحین آغشته کردن مایع دستشویی یا صابون باز بگذارد حدود ۲۴ الی ۲۵ لیتر آب را درطول شبانه روز هدر داده است ، با بستن شیر آب در حین آغشته نمودن دست ها به مایع صابون ، شخص می تواند ۲۵ لیتر آب در شبانه روز صرفه جویی کند .  این میزان صرفه جویی آب را اگر درجمعیت کل شهرستان ضرب کنیم مصرف آب جمعیت شهری معادل شهر دستگرد را تامین می کند. درمورد شستشوی سطوح ولباس واستحمام هم به همین صورت می توان از هدررفت آب جلوگیری کرد.

مهر جو از همشهریان تقاضا کرد که در صرفه جویی آب شرب نهایت دقت را داشته و امیدواریم همچون سالهای گذشته با همکاری و مساعدت همشهریان بتوانیم بحران آب امسال را به خوبی مدیریت و سپری کنیم .

انتهای پیام /طغیانی