صدای برخوار ؛ شبکه دامپزشکی و بسیج سازندگی شهرستان برخوار به صورت مشترک طرح ایمن کردن طیور روستایی را علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای شهرستان اجرا می‌کنند.

صدای برخوار ؛ شبکه دامپزشکی و بسیج سازندگی شهرستان برخوار به صورت مشترک طرح ایمن کردن طیور روستایی را علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای شهرستان اجرا می‌کنند.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از  روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر سید جمال الدین آل معصوم در جلسه هماهنگی اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستائی که در محل شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد، هدفازاجرایاینطرحرا ایمنکردنطیورروستایی دانست.

وی با بیان اینکه طرح مذکور ازابتدای مردادماه سال جاری اجرا می‌شود، گفت: کار اجرای طرح مذکور در ۳روستای بخش حبیب آبادشهرستان برخوار توسط ۳ اکیپ از کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان و نیروهای بسیجی مقیم روستاها صورت می‌گیرد.
معاون شبکه دامپزشکی برخوار جمعیت طیور در روستاهای هدف در این شهرستان را بالغ بر ۳ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای انجام این طرح در برخوار انجام شده است.
آل معصوم اهمیت و نقش طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی را متذکر شد و ادامه داد: نیوکاسل یک بیماری حاد و تهدیدکننده استکه ضمن کاهش تلفات در طیور روستایی در صورت بروز مانع سرایت و انتقال سریع بیماری به گله های صنعتی می شود.
وی ایمن‌سازی طیور روستایی با استفاده از واکسن را یکی از راه‌های موثر در کاهش بروز و انتقال این بیماری و تلفات ناشی از آن دانست.
در پایان نیز به برگزاری جلسه توجیهی و آموزشی برای اکیپ‌های واکسیناسیون و آموزش‌های لازم به آن‌ها تأکید شد.
قابل ذکر است در این جلسه که برای تشریح اهمیت موضوع و هماهنگیاجرای این طرح برگزار شد،نمایندگانی از فرمانداری، بخشداری حبیب آباد، مسئول و کارشناسان بسیجسازندگی، جهاد کشاورزی و تعاونی مرغداران گوشتی شهرستان حضور داشتند.

/انتهای پیام/